Formativ bedömning och individanpassad undervisning i matematik. En inblick i hur dessa metoder ter sig i grundskolan.

DSpace Repository

Formativ bedömning och individanpassad undervisning i matematik. En inblick i hur dessa metoder ter sig i grundskolan.

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Formativ bedömning och individanpassad undervisning i matematik. En inblick i hur dessa metoder ter sig i grundskolan.
Author(s) Anna-Maria, Brankovic ; Mona, Labidi
Date 2015
English abstract
The aim is to examine how teachers reason about how they work with formative assessment and individualized instruction in mathematics teaching in primary schools. We have therefore studied this area in more detail by an empirical survey. Our sample consisted of respondents who daily face this problem and who have experience in the area i.e. primary school teachers. Half of the respondents claimed that they personalized mathematics teaching extensively, remaining in moderate or small extent. Regarding the issue of formative assessment about half of the respondents claimed to the implementation of formative assessment is done extensively and the remainder in small or moderate extent. In the result it appeared five common formative strategies used in mathematics instruction daily. Astoundingly, even Wiliam (2013) emphasized the importance of the same strategies that appeared in the empirical study.
Swedish abstract
Syftet med arbetet är att undersöka hur lärare resonerar kring hur de arbetar med formativ bedömning och individanpassad undervisning i matematikundervisningen i grundskolan. Vi har därför undersökt detta område närmare genom en empirisk enkätstudie. Vårt urval har bestått av respondenter som dagligen möter denna problematik och som har erfarenheter inom området d.v.s. grundskollärare. Hälften av respondenterna hävdade att de individanpassade matematikundervisningen i stor utsträckning, resterande i måttlig eller liten utsträckning. Gällande frågan om formativ bedömning svarade omkring hälften av respondenterna att implementeringen av formativ bedömning sker i stor utsträckning och resterande i liten eller måttlig utsträckning. Av resultaten framstod fem vanligt förekommande formativa strategier som användes i matematikundervisningen dagligen. Häpnadsväckande nog har även Wiliam (2013) betonat vikten av och behandlat samma strategier som förekom i den empiriska studien.
Publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle
Pages 42
Language swe (iso)
Subject(s) mathematics
formative assessment
individualized teaching
assessment methodology
perceptions
Handle http://hdl.handle.net/2043/19022 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics