Lokala livsmedel - En studie om hur grön marknadsföring kan öka konsumenters medvetenhet om lokal mat

DSpace Repository

Lokala livsmedel - En studie om hur grön marknadsföring kan öka konsumenters medvetenhet om lokal mat

Show full item record

Files for download

Lokala livsmedel - ...
Facebook

Simple item record

Publication Bachelor thesis
Title Lokala livsmedel - En studie om hur grön marknadsföring kan öka konsumenters medvetenhet om lokal mat
Author(s) Brandell, Mikaela ; Lundblad, Emelie
Date 2014
English abstract
The environment is a debated topic and is one of the biggest challenges the humankind have ever faced. In the food industry, a changing interest and buying behavior is seen, existing environmental choice and purchase of organic and local products. Based on previous studies it has been shown that there is confusion about the eco-labeled products where the problem lies in that there is a lack of communication between local food producers and consumers. What aspects can be crucial for the local food companies in green marketing that can increase consumer awareness of local food? The purpose of the study is to explore and describe how green marketing can increase consumer awareness of local food.
Swedish abstract
Miljön är ett diskuterat ämne och är en av de största utmaningarna som människan ställts inför hitintills. Inom livsmedelsbranschen kan ett förändrat intresse och köpbeteende ses, gällande miljöval och köp av ekologiska samt lokala produkter. Utifrån tidigare studier har det visats att det finns en förvirring gällande miljömärkta produkter där problematiken ligger i att det finns en kommunikationsbrist mellan lokala livsmedelsföretag och konsumenter. Vilka aspekter kan vara avgörande för hur lokala livsmedelsföretag genom grön marknadsföring kan öka konsumenters medvetenhet om lokal mat? Syftet med undersökningen är att utforska och beskriva hur grön marknadsföring kan öka konsumenters medvetenhet om lokal mat.
Publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle
Pages 58
Language swe (iso)
Subject(s) Grön marknadsföring
Green marketing
Consumer
Environment
Miljöengagemang
Miljörätt
Food industry
Local food
Lokala livsmedelsföretag
Handle http://hdl.handle.net/2043/19208 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics