Undervisning om EU och den europeiska identiteten

DSpace Repository

Undervisning om EU och den europeiska identiteten

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Larsson, Marcus
dc.date.accessioned 2015-11-20T09:14:43Z
dc.date.available 2015-11-20T09:14:43Z
dc.date.issued 2015 en_US
dc.identifier.citation 42 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/19675
dc.description För att skapa en demokratisk kompetens har uppsatsen påvisat att det behövs politisk kompetens samt politisk systemtilltro. Den mest framkomliga vägen för detta är genom deliberativa samtal. Deliberativa samtal förs ofta inom samhällskunskapsundervisningen men väldigt sällan med EU som ämne. EU presenteras fortfarande ofta i ett utrikespolitiskt perspektiv. Av de strukturella hinder som föreligger är tidsfristen det mest avgörande för adekvat undervisning. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle en_US
dc.subject EU en_US
dc.subject Undervisning en_US
dc.subject Samhällskunskap en_US
dc.subject Europa en_US
dc.subject demokrati en_US
dc.subject Europaparlamentet en_US
dc.subject deliberativt en_US
dc.subject demokratisk kometens en_US
dc.title Undervisning om EU och den europeiska identiteten en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
 Find Full text Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics