ANTI-MOBBNINGSPROGRAM - VAD SÄGER FORSKNINGEN OM NÅGRA AV DE VANLIGASTE ANTI-MOBBNINGSPROGRAMMEN I SVERIGE?

DSpace Repository

ANTI-MOBBNINGSPROGRAM - VAD SÄGER FORSKNINGEN OM NÅGRA AV DE VANLIGASTE ANTI-MOBBNINGSPROGRAMMEN I SVERIGE?

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Bachelor thesis
Title ANTI-MOBBNINGSPROGRAM - VAD SÄGER FORSKNINGEN OM NÅGRA AV DE VANLIGASTE ANTI-MOBBNINGSPROGRAMMEN I SVERIGE?
Author(s) Törnlycke Brobeck, Erika
Date 2015
English abstract
Bullying is not in itself illegal in Sweden but the methods used to bully often are. This literature review is based on an evaluation performed by The Swedish National Agency for Education that evaluated the effects of eight common anti-bullying programs in Sweden. The results show that several program components are correlated to increased, decreased and neutral effects on bullying. Factors such as culture, age, sex and so forth can affect the components effectiveness. Therefore the conclusion drawn was that no recommendations regarding what anti-bullying program to use could be made. Future research is needed to establish the components actual effects.
Swedish abstract
Mobbning i sig själv är inte olagligt i Sverige men metoderna som används för att mobba är ofta olagliga. Denna litteraturöversikt utgår från en utvärdering som Skolverket genomförde på effekterna av åtta vanliga anti-mobbningsprogram i Sverige. Resultaten visar att flera programkomponenter är korrelerade till ökad, minskad samt neutrala effekter på mobbning. Faktorer som kultur, ålder, kön osv. kan påverka åtgärdernas inverkan. Därmed drogs slutsatsen att ingen rekommendationer gällande vilket anti-mobbningsprogram som bör användas kunde dras. Framtida forskning behöver genomföras för att etablera komponenternas faktiska effekter.
Publisher Malmö högskola/Hälsa och samhälle
Pages 37
Language swe (iso)
Subject(s) antimobbningsprogram
anti-mobbningsprogram
effekter
effektivitet
mobbning
programkomponenter
Handle http://hdl.handle.net/2043/19745 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics