Respons på forskningskommunikation : forskarstuderandes tvärvetenskapliga möten

DSpace Repository

Respons på forskningskommunikation : forskarstuderandes tvärvetenskapliga möten

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Article, peer reviewed scientific
Title Respons på forskningskommunikation : forskarstuderandes tvärvetenskapliga möten
Author(s) Olsson Jers, Cecilia
Date 2015
English abstract
The focus of this article is the interaction between doctoral students from different disciplines who meet in a PhD course concerned with the oral presentation of research in both academic and popular contexts. The author investigates how the meetings unfold with special attention to the way knowledge building about science communication is developed through peer response. One predictable result was that the graduate students would develop a more nuanced view of verbal research communication. A more unexpected result was that humour emerged as part of the knowledge-building around feedback on research communication. Another surprising result was the importance of other doctoral students’ experiences as a factor in establishing individual ethos. The results of the analysis are presented under two headings: “challenging communication patterns” and “meaningful meetings”. The article concludes with a discussion of the knowledge building around oral communication that happens through dialogue and collaborative reflection.
Swedish abstract
I denna artikels blickpunkt finns forskarstuderande från olika discipliner som möts i en kurs om att presentera forskning och forskningsresultat muntligt för olika typer av åhörare. Författarens intresse är att undersöka hur dessa möten gestaltas och vilken betydelse respons har för de forskarstuderandes kunskapsbygge om forskningskommunikation. Ett väntat resultat var att de forskarstuderande skulle utmanas i synen på muntlig forskningskommunikation. Ett mer oväntat resultat var att humor fram­träder som en del av kunskapsbygget kring responsgivning av forskningskommunikation. Ett annat överraskande resultat var den betydelse andra forskarstuderandes erfarenheter fick för det egna ethosbyggandet. I två övergripande tema, Kommunikations­mönster utmanas och Meningsfulla möten, presenteras dessa och andra resultatet. Artikeln avslutas med en diskussion om betydelsen av tvär­vetenskapliga möten när forskar­studerande bygger muntliga ethos.
Publisher Retorikförlaget
Host/Issue Rhetorica Scandinavica;
Volume 69
ISSN 1397-0534
Pages 46-68
Language swe (iso)
Subject(s) feedback
interdisciplinary meetings
oral presentation
collaborative knowledge building
respons
interaktion
higher education
högre utbildning
retorik
forskningskommunikation
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES
Handle http://hdl.handle.net/2043/20070 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics