Elevers inställning till kamratbedömning inom fysik

DSpace Repository

Elevers inställning till kamratbedömning inom fysik

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Nordin, Fredrik
dc.date.accessioned 2016-02-12T10:59:29Z
dc.date.available 2016-02-12T10:59:29Z
dc.date.issued 2015 en_US
dc.identifier.citation 40 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/20195
dc.description I detta arbete undersöktes vilka åsikter gymnasieelever uttrycker om formativ kamratbedömning inom fysikundervisningen. Under tre lektioner fick eleverna jobba med kamratbedömning och under en fjärde lektion delge sina åsikter via en enkät med öppna frågor. Svaren från enkäten bearbetades genom kvalitativ innehållsanalys. Totalt bildades 15 kategorier. Bland dessa kategorier motsvarades flera av kategorier som bildats i tidigare undersökningar inom andra ämnesområden. Exempel på sådana kategorier var; att eleverna får insyn i bedömning och att de tycker att det är nyttigt att se andra elevers arbeten. Bland exempel på nya kategorier kan nämnas att eleverna inte litar fullt ut på en kamrats förmåga att bedöma. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle en_US
dc.subject Formativ bedömning en_US
dc.subject Kamratbedömning en_US
dc.subject Fysik en_US
dc.subject Gymnasieskola en_US
dc.title Elevers inställning till kamratbedömning inom fysik en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok PhysicsChemistryMaths en_US
 Find Full text Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics