Kollegialt lärande vid S:t Petri skola

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Kollegialt lärande vid S:t Petri skola
Author(s) Artin, Ingrid
Date 2015
English abstract
During 2014/2015 a projekt with collaborative learning among teachers took place at S:t Petri school in Malmö. Participation was voluntary and the participants were given 35 hours of ther working time during the year to take part. Two groups were formed and lesson visits and meetings were primarily performed within the smaller group. Assigned literature and films were discussed during the meetings. The purpose of this work is to follow this development work and to make a descriptive study and evaluation of the first year. This was done by participation in the project, questionnaires with the participants and interviews with the group leaders. The responses to the questionnaires were generally positive. The most positive things have been getting inspiration, feedback and the discussions after the lesson visits. The biggest problem has been finding time, both for the visits and the meetings. Starting 2015/2196 all teachers at S:t Petri will take part in the collaborative learning study. It will no longer be voluntary, but time will be given for the work. The groups will cease being mixed and instead consist of teachers having the same or similar subjects.
Swedish abstract
Under läsåret 2014/2015 genomfördes ett projekt med kollegialt lärande på S:t Petri skola i Malmö. Deltagande var frivilligt och deltagarna fick 35 timmar under läsåret i sin tjänst till detta. En indelning i två grupper gjordes och auskultationer och träffar genomfördes huvudsakligen inom den egna gruppen. Gemensam litteratur och filmer diskuterades på mötena. Syftet med detta arbete är att följa detta utvecklingsarbete och göra en deskriptiv studie och utvärdering av det första året. Detta gjordes genom deltagande i projektet, enkäter med deltagarna och intervjuer med gruppledarna. Svaren på enkäterna har varit positiva. Det deltagarna varit mest nöjda med har varit att få inspiration, feedback och diskussionerna efter auskultationerna. Det största problemet har varit att hitta tider, både för auskultationer och möten. Från läsåret 2015/2016 ska samtliga lärare på S:t Petri skola delta i kollegialt lärande. Det är inte längre frivilligt, men alla får tid i sin tjänst för det. Grupperna går från att ha varit ämnesöverskridande till att vara i samma eller snarlika ämnen.
Publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle
Pages 42
Language swe (iso)
Subject(s) collaborative learning
professional learning
teacher development
Handle http://hdl.handle.net/2043/20208 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics