Posts with highest engagement! A study that identify posts on social media that generate most interactions by educational companies

DSpace Repository

Posts with highest engagement! A study that identify posts on social media that generate most interactions by educational companies

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Bachelor thesis
Title Posts with highest engagement! A study that identify posts on social media that generate most interactions by educational companies
Author(s) Nicklasson, Maja
Date 2016
English abstract
Organizations and enterprises frequently use social media as a strategy to create participation within their group of target. Strategies and awareness are needed in order to publish successful posts in today’s society and large media noise. This essay focuses on distinguishing which posts by educational companies have generated the most interactions during a specific time period.The purpose of this study is to identify posts with the highest participation rate and find potential patterns within them, in addition to identifying current knowledge and contributing new knowledge for primarily, but not limited to, educational companies to use. This study shows that informative posts are the most successful posts in terms of generating participation,with an exception of cover photos and video presentations that also generated high participation.Furthermore, posts about job openings, articles about schools, Swedish for immigrants and mobile optimizing were the posts that generated highest participation.
Swedish abstract
Organisationer och företag använder idag frekvent sociala medier för att skapa deltagande hos sin målgrupp. I vårt digitala samhälle och stora mediebrus behövs strategier och medvetenhet kring vilka inlägg i sociala medier som lyckas generera högst deltagande. Denna uppsats identifierar utbildningsföretags inlägg på sociala medier som lett till högst deltagande. Syftet med uppsatsen är att finna eventuella mönster i dessa. Syftet är även att bidra med aktuell kunskap som utbildningsföretag, och företag i allmänhet, kan ta del av i sitt arbete med att skapa deltagande genom sociala medier. Uppsatsens undersökning genomförs genom kartläggning av utbildningsföretags inlägg på sociala medier under en begränsad tidsperiod. Utifrån kartläggningen identifierades inlägg med högst antal gillamarkeringar, kommentarer och delningar som sedan sammanställs i cirkeldiagram. Resultatet visar att samtliga inlägg som genererat högst deltagande är informativa, med undantag för uppdatering av omslagsbild och videopresentationer. Resultatet visar även att inlägg som handlar om lediga tjänster, artiklar om skolor, information om SFI (svenska för invandrare) och mobiloptimering genererar högst deltagande.
Publisher Malmö högskola/Teknik och samhälle
Pages 62
Language swe (iso)
Subject(s) Highest participation, engagement, social media, posts, target group, educational companies, Facebook, LinkedIn and Twitter
Handle http://hdl.handle.net/2043/20964 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics