Musikkonsumenten i igenkänning och flow

DSpace Repository

Musikkonsumenten i igenkänning och flow

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Bachelor thesis
Title Musikkonsumenten i igenkänning och flow
Author(s) Johnson, Annika
Date 2016
English abstract
The following study examines the needs music consumers have in relation to the streaming services, based on the war going on on the streaming market, as well as in the three current streaming services Spotify, Deezer and Apple Music. The study examines the music consumers (twelve to 35 years old) unconscious needs that the music streaming service must meet, and how the relationship is shaped between these needs and the music consumer's choice of streaming service. The study has through a qualitative approach, where focus groups and one semi-structured interview formed the basis of empirical data collection, come to the conclusion that the music consumer has two unconscious needs: personalisation and self-recognition in the streaming service, as well as the need for the streaming service to allow the music consumers to live in the stream, in flow with the stream of music. The relationship between these unconscious needs and the choice of streaming service, shows that the music consumer is using the streaming service that satisfies their unconscious needs, but does not replace the service on the basis of their unconscious needs since the consumer do not know these needs themselves.
Swedish abstract
Följande studie undersöker musikkonsumenternas behov i relation till streamingtjänsterna, med utgångspunkt i det krig som pågår mellan streamingtjänsterna, samt i de tre aktuella streamingtjänsterna Spotify, Deezer och Apple Music. Studien undersöker musikkonsumentens (tolv till 35 år gamla) omedvetna behov som musikstreamingtjänsten ska uppfylla, samt hur förhållandet ser ut mellan de här behoven och musikkonsumentens val av streamingtjänst. Studien har genom en kvalitativ metod, där fokusgrupper och en semistrukturerad intervju legat till grund för empiriinsamlingen, kommit fram till slutsatsen att musikkonsumenten har två övergripande omedvetna behov: personifiering och igenkänning i tjänsten, samt behovet av att streamingtjänsten ska göra det möjligt för musikkonsumenten att leva i streamingen, i flow med den streamade musiken. Förhållandet mellan de omedvetna behoven och valet av streamingtjänst innebär övergripande att musikkonsumenten använder den streamingtjänst som tillfredsställer de omedvetna behoven, men inte byter tjänst med utgångspunkt i sina omedvetna behov, eftersom konsumenten inte själv känner till behoven.
Publisher Malmö högskola/Teknik och samhälle
Pages 64
Language swe (iso)
Subject(s) Musikkonsument
Musik
Streaming
Streamingtjänst
Spotify
Deezer
Apple Music
Behov
Music consumer
Music
Streaming service
Needs
Handle http://hdl.handle.net/2043/21044 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics