"Det känns som om man leker" – på jakt efter lust och kreativitet i undervisningen

DSpace Repository

"Det känns som om man leker" – på jakt efter lust och kreativitet i undervisningen

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Bachelor thesis
Title "Det känns som om man leker" – på jakt efter lust och kreativitet i undervisningen
Author(s) Erlandsson, Ingrid
Date 2005
Swedish abstract
Syftet med följande arbete är att få insikt i hur man skapar miljöer för lustfyllt lärande. Arbetet ger en översikt över teorier kring barns lek, fantasi och kreativitet kopplat till skola och lärande. Med hjälp av ett undervisningsförsök med handdocka, samt intervjuer och observationer kring ett storyline-tema ville jag undersöka hur det går till när lärare ger plats för lust och kreativitet i undervisningen. Resultaten tyder på att handdocka och storyline är två metoder som skapar lustfyllt lärande. Båda metoderna stimulerar barnens fantasi och kreativitet, och eleverna uppfattar undervisningen som lustfylld.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) fantasi
handdocka
kreativitet
lek
lusfyllt lärande
storyline
Handle http://hdl.handle.net/2043/2148 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics