Korttidskontrakt i fastighetsbranschen. En studie i handelsfastighetsägares incitament att erbjuda korttidskontrakt.

DSpace Repository

Korttidskontrakt i fastighetsbranschen. En studie i handelsfastighetsägares incitament att erbjuda korttidskontrakt.

Details

Files for download Overview of item record
Publication Bachelor thesis
Title Korttidskontrakt i fastighetsbranschen. En studie i handelsfastighetsägares incitament att erbjuda korttidskontrakt.
Author Westersten, Linda
Date 2016
English abstract
The purpose of this study is to investigate the commercial property owner´s attitude to and experiences of the Popup-concept and short-term contracts. What are the commercial property owner´s incentives to offer short-term contracts? Will this type of contract fill a need in the future? The current study is based on empirical data collection linked together with previous research in areas like Popup concept, contract theory and shopping malls. The author has collected data through a combination of literature studies and interviews.The theoretical frame deals with issues of contract theory and how the difference between anchor and non-anchor tenants is reflected in the contract terms and in the tenant mix. The popup-concept and its potential is presented based on previous research in the area of marketing and image. The theoretical frame contains a short presentation about e-commerce impact on trade and retail and its expected impact on the real estate industry.
Swedish abstract
Syftet med denna studie är att undersöka handelsfastighetsägares inställning till och erfarenheter av Popup-koncept och korttidskontrakt. Vilka är handelsfastighetsägares incitament att erbjuda korttidskontrakt? Hur ser framtiden ut, fyller denna typ av kontrakt ett behov? Studien är baserad på empirisk materialinsamling som kopplas samman med tidigare forskning inom ämnet Popup, kontraktsteori och shoppinggallerior inom fastighetsbranschen. Författaren har samlat in data genom en kombination av litteraturstudier och intervjuer. Den teoretiska referensramen behandlar frågor kring kontraktsteori samt hur skillnader mellan nyckelkunder och icke-nyckelkunder avspeglas i kontraktsvillkor och hyresgästmix. Popup-konceptet och dess potential behandlas utgående från tidigare forskning inom marknadsföring och image. Slutligen behandlas kort e-handelns påverkan på handeln och dess förväntade effekt på fastighetsbranschen.
Publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle
Pages 65
Language swe (iso)
Subject Korttidskontrakt
Popup
Shoppinggalleria
Handelsplats
Kontraktsteori
Nyckelkund
Hyresgästmix
Handle http://hdl.handle.net/2043/21514 Permalink to this page
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics