How can graphic design contribute to a better social affinity at the gym?

DSpace Repository

How can graphic design contribute to a better social affinity at the gym?

Details

Files for download
This is only the ...
Overview of item record
Publication Bachelor thesis
Title How can graphic design contribute to a better social affinity at the gym?
Author Zwolski, Alexander
Date 2016
English abstract
Swedes spend annually tens of million crowns on gym memberships that are never used. My hypothesis is that it’s about motivation with a demarcation within the welcome and care for how beginners gets treated in the gyms by other members. A survey was conducted through interviews with both members, employees and managers from two gym chains, Friskis och Svettis and Fitness 24 Seven in Malmo, Sweden. A complementary to the survey came through a survey of the gym chains facilities to see how the advertising and other information was perceived by the members. A competitive analysis of similar mobile applications was also conducted. The analysis of the material resulted in specific core values including some additional facts which became my silver thread. Core values such as Community, Social affinity and Fellowship became words that characterized my interviews from the survey and later becoming the foundation for the design project. Based on this information, I designed a mobile application called Socify whose purpose is to solve the social problems that many beginners feel while linking it with the practical and theoretical knowledge gaps that beginners usually possess.
Swedish abstract
Svenskar lägger årligen tiotals miljoner kronor på gymkort för ett medlemskap som aldrig används. Min hypotes är att det handlar om motivationen med en avgränsning inom välkomnandet samt omhändertagandet för hur man som nybörjare bemöts på gymmen av de som redan är där. En undersökning genomfördes via intervjuer av både medlemmar, anställda samt chefer hos gymkedjorna Friskis och Svettis samt Fitness 24 Seven i Malmö. Komplement till undersökningen kom genom en kartläggning av gymkedjornas anläggningar för att se hur reklam och annan information faktiskt syntes utifrån en medlems perspektiv. En konkurrentanalys av liknande mobilapplikationer genomfördes också. Analysen av materialet resulterade i specifika värdeord med kompletterande fakta vilket blev min röda tråd. Värdeord som Community, Social samhörighet och Gemenskap var ord som präglade mina intervjuer från undersökningen och som blev designprojektets grund. Baserat på denna information designade jag en mobilapplikation vid namn Socify vars syfte är att lösa de sociala problemen som många nybörjare känner och samtidigt knyta samman det med de praktiska och teoretiska kunskapsbristerna som nybörjare oftast besitter.
Publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle
Pages 46
Language swe (iso)
Subject Exercise
Gym
Graphic design
Social affinity
Interaction design
Motivation
Application design
App
Handle http://hdl.handle.net/2043/22107 Permalink to this page
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics