Fem lärare och en RBS-skola

Details

Files for download Overview of item record
Publication Student essay 15hp
Title Fem lärare och en RBS-skola
Author Kowal, Andrea
Date 2017
English abstract
Abstract The purpose of this essay is to describe five teachers’ attempt to interpret and present what determines and restricts students’ participation and influence within a top-down managed implementation of a UNICEF project. The interview material shows that the project indicates that the teachers’ interpretation and presentation of the words “participation” and “influence” are not totally consistent. The essay highlights and discusses some of the consequences students and teachers due to an unclear implementation. Keywords: Convention on the rights of a child, Article 12, Implementation, Influence, Participation
Swedish abstract
Denna uppsats är en studie som har för avsikt att beskriva, undersöka hur fem pedagoger tolkat och förmedlat begreppen elevdelaktighet och elevinflytande inom en top-down styrd implementering av ett UNICEF-projekt. I intervjumaterialet framkom att pedagogernas tolkning och förmedlande av orden delaktighet och inflytande inte är helt samstämmig. Uppsatsen belyser och diskuterar några verkningar en otydlig/oklar implementering kan innebära för pedagoger och elever. Nyckelord: Barnkonventionen, Artikel 12, Delaktighet, Implementering, Inflytande
Publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle
Pages 31
Language swe (iso)
Subject Barnkonventionen
Artikel 12
Delaktighet,
Implementering
Inflytande
Handle http://hdl.handle.net/2043/22594 Permalink to this page
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics