Från miljöskadliga beteendemönster till mönsterbeteende med miljökampanjer: Möjlighet eller myt?

DSpace Repository

Från miljöskadliga beteendemönster till mönsterbeteende med miljökampanjer: Möjlighet eller myt?

Details

Files for download Overview of item record
Publication Bachelor thesis
Title Från miljöskadliga beteendemönster till mönsterbeteende med miljökampanjer: Möjlighet eller myt?
Author Rumar, Tove
Date 2017
English abstract
In this study environmental campagning has been studied to find the strategies and combination of strategies that are most effective to change consumer behaviours, and in what way the campaign makers work with these. Four environmental campaigns has been studied through case studies, focusing on semi structured interviews. These were analyzed with the help of Schwartz´s Norm activation theory and Lehaman and Geller´s classification of interventions. Information was the most used strategy but very effective on it´s own. Combination of strategies was show nto be most effective. The campaign makers did only use research as foundation to the campaign in a small extent., but those that focused most on research based methods were the most effective.
Swedish abstract
I denna studie har miljökampanjer studerats för att hitta strategier och kombinationer av strategier som är effektivast för att förändra konsumtionsbeteenden, samt hur kampanjmakarna arbetar. Fyra miljökampanjer har studerats genom fallstudier med fokus på semi-strukturerade intervjuer, för att sedan tematiseras och analyseras med hjälp av Schwartz Norm activation theory och Lehman och Gellers klassificering av interventioner. Informationsspridning kom att visa sig vara den överlägset mest använda strategin men inte den effektivaste på egen hand. Kombination av flera strategier visade sig vara mest effektivt. Kampanjmakarna använde sig i liten utsträckning av forskning som underlag, men de som lade mest fokus på forskningsbaserade metoder lyckades bäst.
Publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle
Pages 37
Language swe (iso)
Subject Kampanj
Konsumtionsmönster
Beteende
Konsumism
Miljöpsykologi
Handle http://hdl.handle.net/2043/22889 Permalink to this page
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics