Hur kan datorn bidra till en lustfylld undervisning? -om datorprogram i matematikundervisningen.

DSpace Repository

Hur kan datorn bidra till en lustfylld undervisning? -om datorprogram i matematikundervisningen.

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Bachelor thesis
Title Hur kan datorn bidra till en lustfylld undervisning? -om datorprogram i matematikundervisningen.
Author(s) Flygare, Katarina ; Söderberg, Lilian
Date 2006
English abstract
We have made an investgation in school year 4 to see how the computer contribute to a pleasurable teaching through using the computer programme "The Mathking". The purpose has been to find a new way to pupils knowledge in a more pleasurable way than following the textbook. We have made qualitative interviews with pupils before and after the played "The Mathking". The investigation was made in a small village in the south of Sweden. The pupils answers and our observations during the playing should help us answering our question. The result show the computer stimulating the communication between pupils during teaching. This together with the teachers new role, from teaching their own knowledge to guide pupils finding their own knowledge and to be their mentor in the classroom, contribute to pupils learning. The computer plays a big part in pupils daily life which makes it important to integrate the computer into school teaching, and not as a pastime.
Swedish abstract
Vi har gjort en undersökning i skolår 4 för att se hur datorn bidrar till ett lustfyllt lärande, genom att använda oss av datorprogrammet ”Mattekungen”. Syftet har varit att hitta en ny väg till elevers kunskap på ett mer lustfyllt sätt än att följa läroboken från början till slut. Vi har utfört kvalitativa intervjuer med elever före och efter de fått spela ”Mattekungen”. Undersökningen är gjord i en mindre kommun i södra Skåne. Elevernas svar och våra observationer under tiden som de spelade skulle hjälpa oss att svara på vår frågeställning. Resultatet har visat att datorn stimulerar kommunikationen mellan elever i undervisningen. Detta tillsammans med pedagogernas nya roll, från att ha lärt ut sina egna kunskaper till att handleda eleverna att finna sin egen kunskap och att vara elevernas mentor i klassrummet bidrar till elevernas lärande. Datorn spelar även en stor roll i elevernas vardag, vilket gör det viktigt att skolan integrerar datorn i undervisningen, och då inte som något tidsfördriv.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) matematik
dator
spel
lek
lärande
konstruktivism
tänkande
kommunikation
diskussion
samtal
Handle http://hdl.handle.net/2043/2298 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics