Ämnesövergripande undervisning - En studie baserad på några lärares syn på metoden

DSpace Repository

Ämnesövergripande undervisning - En studie baserad på några lärares syn på metoden

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Ämnesövergripande undervisning - En studie baserad på några lärares syn på metoden
Author(s) Runström, Frida
Date 2006
Swedish abstract
Att det finns många olika sätt att ta in och föra ut kunskap på är alla medvetna om och även att vi bäst lär oss genom att få använda flera sinnen. Min föreställning är att eleverna lär sig bäst genom aktiv inlärning men dagens skolor domineras i hög grad av passiv inlärning från elevernas sida. Jag har valt att undersöka om ämnesövergripande undervisning, är en metod som gör det enklare att ta in aktiva arbetssätt. Med min uppsats vill jag ägna mig åt att undersöka hur lärares syn är på ämnesövergripande arbete och om de anser att det stimulerar eleverna mer än vanlig undervisning?
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Ämnesövergripande undervisning
lustfyllt lärande
aktiv inlärning
helhetssyn
verklighetsanknytning
Handle http://hdl.handle.net/2043/2912 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics