Det femte I:et - om elevinflytande på en gymnasieskola i Malmö.

DSpace Repository

Det femte I:et - om elevinflytande på en gymnasieskola i Malmö.

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Det femte I:et - om elevinflytande på en gymnasieskola i Malmö.
Author(s) Ljungström, Henrik ; Svanström, Git
Date 2007
English abstract
The purpose of the following study is to illuminate and explain the causes for the so called "poor" results of one high school regarding students' influence, as measured by the Malmö City High School Survey of 2005. The study's foundation lies in the term "students' influence" and how it is interpreted by the school's various interest groups. The report provides an overview of previously conducted research in the field of students' influence, as well as the results of the Malmö City High School Survey of 2005. By means of qualitative interviews with teachers and students of a Malmö High School, we wanted to investigate if there are any differences between the various groups' interpretations of the term "students' influence", and if such a difference could explain the survey results. As a summary, it can be safely stated that students' influence is not a unanimous term, but is very differently interpreted between and within the groups interviewed. This is indicative of the survey results of 2005 not being completely reliable, since the students' survey answers do not necessarily correspond to the intentions of the questionnaire.
Swedish abstract
Syftet med följande arbete är att belysa och förklara orsakerna till en enskild gymnasieskolas så kallat ”dåliga” resultat vad gäller elevinflytande i Malmö stads gymnasieenkät 2005. Utgångspunkten är begreppet ”elevinflytande” och hur detta tolkas av skolans olika intressenter. Arbetet ger en översikt av tidigare forskning kring elevinflytande, samt presenterar resultatet från 2005 års gymnasieenkät i Malmö. Genom kvalitativa intervjuer med lärare och elever vid en gymnasieskola i Malmö ville vi se om det finns någon skillnad mellan de båda gruppernas tolkning av ”elevinflytande”, och om denna skillnad i så fall kan förklara enkätresultatet. Sammanfattningsvis kan konstateras att elevinflytande inte är något enhetligt begrepp utan skiljer sig mellan och inom de intervjuade grupperna. Detta tyder på att resultatet i gymnasieenkäten 2005 inte är helt tillförlitligt, då elevernas enkätsvar inte nödvändigtvis handlar om samma sak som frågorna.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) delaktighet
elevdemokrati
elevinflytande
gymnasieskola
intervju
malmö
Handle http://hdl.handle.net/2043/3377 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics