Kan man levandegöra grammatiken i svenskundervisningen? - eller blir det konstigt med konst?

DSpace Repository

Kan man levandegöra grammatiken i svenskundervisningen? - eller blir det konstigt med konst?

Details

Files for download
Facebook
Overview of item record
Publication Student thesis
Title Kan man levandegöra grammatiken i svenskundervisningen? - eller blir det konstigt med konst?
Author(s) Hallgren, Gunilla ; Åsling, Jörgen
Date 2007-02-15
English abstract
Grammar studies, Linguistic development
Swedish abstract
I detta examensarbete undersöks om man med relativt otraditionella metoder kan skapa språkutvecklande lärandesituationer. Vi hade en idé om att använda bilden och musiken i svenskundervisningen och med utgångspunkt i dessa uttrycksmedel försöka skapa språkutvecklande lärandesituationer. Vi lät eleverna skriva till bild och musik och därefter analysera sin egen text. Vi undersökte sedan om eleverna ansåg att de hade hjälp av övningarna för sin språkutveckling.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Grammatik
Språkutveckling
Handle http://hdl.handle.net/2043/3624 Permalink to this page

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics