Kan man levandegöra grammatiken i svenskundervisningen? - eller blir det konstigt med konst?

DSpace Repository

Kan man levandegöra grammatiken i svenskundervisningen? - eller blir det konstigt med konst?

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Kan man levandegöra grammatiken i svenskundervisningen? - eller blir det konstigt med konst?
Author(s) Hallgren, Gunilla ; Åsling, Jörgen
Date 2007-02-15
English abstract
Grammar studies, Linguistic development
Swedish abstract
I detta examensarbete undersöks om man med relativt otraditionella metoder kan skapa språkutvecklande lärandesituationer. Vi hade en idé om att använda bilden och musiken i svenskundervisningen och med utgångspunkt i dessa uttrycksmedel försöka skapa språkutvecklande lärandesituationer. Vi lät eleverna skriva till bild och musik och därefter analysera sin egen text. Vi undersökte sedan om eleverna ansåg att de hade hjälp av övningarna för sin språkutveckling.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Grammatik
Språkutveckling
Handle http://hdl.handle.net/2043/3624 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics