Hur konstruerar flerspråkiga barn sina identiteter?

DSpace Repository

Hur konstruerar flerspråkiga barn sina identiteter?

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Hur konstruerar flerspråkiga barn sina identiteter?
Author(s) Rabiei, Haleh ; Kuseta, Sara
Date 2007-03-13
Swedish abstract
Syftet med undersökningen är att få en insyn i flerspråkiga barns erfarenheter kring deras språk och identitet.Vi har utgått från hur flerspråkiga barn upplever sitt språk relaterat till sin identitet i samspel med föräldrar, lärare och kamrater. Barnen upplevde sin egen flerspråkighet som både ett hinder och en tillgång. I vissa sammanhang kände barnen sig utanför majoritetssamhället.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Barnperspektiv
flerspråkighet
skola
identitet
Handle http://hdl.handle.net/2043/3867 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics