Hur konstruerar flerspråkiga barn sina identiteter?

DSpace Repository

Hur konstruerar flerspråkiga barn sina identiteter?

Details

Files for download
Facebook
Overview of item record
Publication Student thesis
Title Hur konstruerar flerspråkiga barn sina identiteter?
Author(s) Rabiei, Haleh ; Kuseta, Sara
Date 2007-03-13
Swedish abstract
Syftet med undersökningen är att få en insyn i flerspråkiga barns erfarenheter kring deras språk och identitet.Vi har utgått från hur flerspråkiga barn upplever sitt språk relaterat till sin identitet i samspel med föräldrar, lärare och kamrater. Barnen upplevde sin egen flerspråkighet som både ett hinder och en tillgång. I vissa sammanhang kände barnen sig utanför majoritetssamhället.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Barnperspektiv
flerspråkighet
skola
identitet
Handle http://hdl.handle.net/2043/3867 Permalink to this page

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics