Formativ bedömning i matematikundervisning

DSpace Repository

Formativ bedömning i matematikundervisning

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Formativ bedömning i matematikundervisning
Author(s) Thulin, Johanna
Date 2007
English abstract
The purpose of this thesis is to examine one way of working with formative assessment in mathemathics in the upper secondary school. The goal with the formative assessment is to give the students support in their continued learning, to make them aware of the level of their knowledge and in what way the can improve. The thesis is based on interviews with five students, who have been given exercises which I have commented and also relevant literature. I have come to the conclusion that the students were very positive regarding this form of formative assessment. They felt that they were helpt by the comments I gave them since they were made more aware of what they needed to improve their skills in.
Swedish abstract
Syftet med det här examensarbetet är att undersöka ett arbetssätt med formativ bedömning i matematik på gymnasienivå. Målet med den formativa bedömningen är att ge eleverna stöd i deras fortsatta lärande, att göra dem uppmärksamma på hur de ligger till kunskapsmässigt och hur de kan förbättra sig. Arbetet bygger på intervjuer med fem elever, som fått göra uppgifter som jag har gett dem kommentarer på, samt för ämnet relevant litteratur. Jag har kommit fram till att eleverna var mycket positiva till denna form av formativ bedömning. De kände att de blev hjälpta av de kommentarer jag gav dem eftersom de uppmärksammades på saker de behövde öva mer på.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) bedömning
formativ bedömning
feedback
matematik
Handle http://hdl.handle.net/2043/4057 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics