Lärares syn på specialpedagogens arbete

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Lärares syn på specialpedagogens arbete
Author(s) Wiklund, Marie-Louise
Date 2007-06-15
English abstract
Marie-Louise Wiklund Teachers views on special needs educational competenceSkolutveckling och ledarskap, Specialpedagogisk påbyggnadsutbildning, Lärarhögskolan Malmö
Swedish abstract
Wiklund, Marie-Louise (2007) Lärares syn på specialpedagogens arbete. (Teachers views on special needs educational competence) Skolutveckling och ledarskap, Specialpedagogisk påbyggnadsutbildning, Lärarutbildning, Malmö högskola. Syftet med detta arbete är att beskriva och undersöka lärarnas syn på specialpedagogens arbete. Baserat på lärarnas arbetssituation i skolan vill jag undersöka hur man använder sig av specialpedagoger i dag och se vilka övriga önskemål och behov som finns. Med hjälp av en strukturerade intervjuer vill jag åskådliggöra lärarnas syn på specialpedagogens arbete. Sammanfattningsvis visar mitt resultat på att specialpedagogen är en viktig person i skolan. Att undervisa är vad lärare är vana vid att specialpedagogen gör. Att det behövs både specialpedagoger och speciallärare visar resultatet Det som behövs är att lärarna, specialpedagoger och speciallärarna hittar ett forum där de kan mötas och hitta arbetsformer som harmoniserar med varandra. Alla har vi samma ansvar för att eleverna ska lyckas i skolan, för att få känna tillhörighet och vara trygga i den miljön.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) skola
speciallärare
specialpedagog
Yrkesroll
Handle http://hdl.handle.net/2043/4175 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics