Kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg

DSpace Repository

Kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Bachelor thesis
Title Kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg
Author(s) Ernest, Anya
Date 2007
English abstract
Varied competence is needed for a creative leadership. Forms of structure, knowledge of human resources, awareness of power and the drama that is performed – all four perspectives of organization and leadership described in the book: Reframing Organizations – Artistry, Choice and Leadership by Bolman and Deal (2005). The aim of this report is to find out whether there is a market for competence development within leadership in the advertising industry in Gothenburg. This is done by putting the results of structured interviews about competence development in context with some of the research within leadership and competence development. In this report the results show that the advertising agencies have competence development within leadership but that there still is a market for it.
Swedish abstract
För ett kreativt ledarskap behövs kompetens inom flera olika områden. Olika former av struktur, kunskap om personal, medvetenhet om maktrelationer och det skådespel som pågår är fyra perspektiv på organisation och ledarskap som Bolman och Deal (2005) skriver om i boken Nya perspektiv på organisation och ledarskap. Syftet med rapporten är att se om det finns marknadspotential för kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg. Detta görs genom att ställa resultatet av strukturerade intervjuer om kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg mot några av de teorier och studier som gjorts om organisation och ledarskap. Resultatet visar att reklambyråer kompetensutvecklar inom ledarskap men att det finns ett behov av och en marknadspotential för ytterligare kompetensutveckling inom ledarskap i reklambranschen i Göteborg.
Publisher Malmö högskola/Teknik och samhälle
Language swe (iso)
Subject(s) ledarskap
leadership
kompetensutveckling
competence development
reklambyrå
advertising agency
Handle http://hdl.handle.net/2043/5048 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics