Lärarprofession och barndom i förvandling

DSpace Repository

Lärarprofession och barndom i förvandling

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Other
Title Lärarprofession och barndom i förvandling
Author(s) Vallberg Roth, Ann-Christine ; Wigerfelt, Berit ; Tallberg Broman, Ingegerd ; Tvingstedt, Anna-Lena
Date 2007
English abstract
A regulated childhood and teaching profession – encounters between preschool and the citizens of diversity through a filter of documentation The project aims at elucidating a regulated childhood and teaching profession by means of an increased documentation and evaluation in an individually oriented perspective, with a focus on the development of so-called Individual development plans (IDPs). The changed circumstances and conditions for actors in preschool are influenced by increased diversity, decentralization and individualization. Children and teachers are surrounded by planning manuals, portfolios, IDPs, tests etc., i.e. by a practice impregnated by various kinds of documentation and evaluations. This study deals with encounters in practical pedagogy, where preschool teachers communicate through a filter of documentation, with each other as well as with children and parents, in multiethnical Malmö. The research project can easily be implemented by incorporating it into an existing design and an active multidisciplinary research environment in the form of the following two recently initiated projects financed by UVK: Multicontextual childhood and Different models for bilingual education in Arabic and Swedish. Everyone in the project group is connected to the Resource Center for a school of diversity – a joint effort by the municipality, preschool and higher education. This construction enables the stabilization of an environment focusing on Childhood and the teaching profession in the multiethnical, late modern society that can promote the development of preschool, teacher education and various aspects of the pedagogical profession.
Swedish abstract
Lärarprofession och barndom i förvandling Institutionens möte med mångfaldens medborgare i en förändrad kommunikativ praktik. I ett framväxande kunskaps- och granskningssamhälle karakteriseras barndom och lärarprofession i hög grad av en förändrad kommunikativ praktik. Denna kännetecknas exempelvis av möte genom nya medier, ökad dokumentation och individuell bedömning. Projektet syftar till att utforska förskolans och skolans reglerande sociala praktik i förhållande till barn och familj. Studien rör människors förändrade kommunikation, relation och arbete när institutionens företrädare möter mång¬faldens medborgare genom ökad dokumentation. Modersmålsläraren är ett exempel på en aktör som vi studerar som fått en förändrad position och uppdrag i mångetniska skolor. Den förändrade kommunikativa praktiken medför också nya aktörer såsom marknad och medier.
Language swe (iso)
Subject(s) Lärarprofession
barndom
kommunikativ praktik
mångkulturell
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES
Handle http://hdl.handle.net/2043/5180 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics