Att vardagsanknyta matematikundervisning

DSpace Repository

Att vardagsanknyta matematikundervisning

Details

Files for download
Facebook
Overview of item record
Publication Student thesis
Title Att vardagsanknyta matematikundervisning
Author(s) Ewald, Sara ; Karlsson, Cecilia
Date 2008
English abstract
Our research had the purpose to find out how three teachers in the earlier schoolyears connect their mathematical teaching with the pupil’s everyday events, why they teach like this and what material they use when they teach. We have interviewed the three teachers and made one classroom observation in each classroom.
Swedish abstract
Vi har genom intervjuer och klassrumsobservationer undersökt hur tre pedagoger i grundskolans tidigare år använder elevernas erfarenheter från sin vardag i matematikundervisningen, varför pedagogerna undervisar som de gör samt vad de använder för material i sin undervisning.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) arbetssätt
förståelse
instrumentell förståelse
knyta till elevernas vardag
laborativt material
matematik
material
relationell förståelse
vardagsanknuten matematik
vardagsmatematik
Handle http://hdl.handle.net/2043/5735 Permalink to this page

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics