Vilka möjligheter ger utomhusmatematiken i undervisningen?

DSpace Repository

Vilka möjligheter ger utomhusmatematiken i undervisningen?

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Vilka möjligheter ger utomhusmatematiken i undervisningen?
Author(s) Ana, Johansson ; Åsa, Nilsson
Date 2008
English abstract
The purpose of our research is to study the possibilities of using outdoor teaching in mathematical education. We therefore want to investigate the current research literature and probe the views of a group of teachers to see how they conduct their outdoor mathematical teaching, with the aim of giving the pupils increased understanding of mathematics and to stimulate their desire to learn. The investigation consisted of four qualitative interviews of teachers in the first and fifth grades, three unstructured observations of first grade teaching and a literature review. The results show that outdoor teaching can be useful for mathematical education. When teaching is conducted outdoors it is easier to vary the lesson and easier to connect to the world around us and thus can communication benefit from it. Consequently we can conclude that teaching mathematics outdoors provides a good potential for a fun learning environment, but our data is not extensive enough to claim that the pupils' understanding increases from this.
Swedish abstract
Syftet med vår undersökning är att studera möjligheterna att använda utemiljön som ett komplement i matematikundervisningen. Vi vill därför undersöka vad forskningslitteraturen säger och vad några lärare anser om och hur de genomför sin matematikundervisning utomhus med mål att eleverna kan få en ökad förståelse i matematik samt lust att lära. Undersökningen utfördes av litteraturstudier samt fyra kvalitativa intervjuer i skolår 1 och 5 och tre ostrukturerade observationer i skolår 1. Resultatet visar att utomhusmatematik kan vara ett bra komplement till matematikundervisningen. När undervisningen flyttas utomhus kan matematiken lättare verklighetsanknytas och varieras, dessutom gynnas kommunikationen. Följaktligen kan vi säga att utomhusmatematik ger en bra möjlighet ur inlärningssynpunkt samt ett lustfyllt lärande, vi har dock fått för lite material för att påstå att elevernas förståelse ökat.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) förståelse
kommunikation
lust att lära
utomhusmatematik
varierade arbetssätt
verklighetsbaserad undervisning
Handle http://hdl.handle.net/2043/5862 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics