Matematik, är det roligt? Ett digitalt koncept riktat mot elevers motivation i samspel med samarbete och rörelse

DSpace Repository

Matematik, är det roligt? Ett digitalt koncept riktat mot elevers motivation i samspel med samarbete och rörelse

Details

Files for download
Facebook
Overview of item record
Publication 1-year master student thesis
Title Matematik, är det roligt? Ett digitalt koncept riktat mot elevers motivation i samspel med samarbete och rörelse
Author(s) Andresen, Jan
Date 2004
Swedish abstract
Utgångspunkten i detta magisterarbete inom ämnet Interaktionsdesign var att se varför barn i dagens skola tycker att skolarbetet blir tråkigare ju högre upp i årskurserna de kommer. Vidare drog jag slutsatserna, utifrån litteraturgenomgång, att någon gång i årskurs 4-6 börjar eleverna i skolan att tappa lusten för skolarbetet. Var det allt skolarbete eller bara vissa ämnen som eleverna tyckte var tråkigt? Varför var det tråkigt? Kunde jag göra något åt saken?
Publisher Malmö högskola/Konst, kultur, kommunikation, K3
Language swe (iso)
Subject(s) matematik
interaktionsdesign
digitalt lärande
Handle http://hdl.handle.net/2043/6348 Permalink to this page

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics