Matematik, är det roligt? Ett digitalt koncept riktat mot elevers motivation i samspel med samarbete och rörelse

DSpace Repository

Matematik, är det roligt? Ett digitalt koncept riktat mot elevers motivation i samspel med samarbete och rörelse

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication 1-year master student thesis
Title Matematik, är det roligt? Ett digitalt koncept riktat mot elevers motivation i samspel med samarbete och rörelse
Author(s) Andresen, Jan
Date 2004
Swedish abstract
Utgångspunkten i detta magisterarbete inom ämnet Interaktionsdesign var att se varför barn i dagens skola tycker att skolarbetet blir tråkigare ju högre upp i årskurserna de kommer. Vidare drog jag slutsatserna, utifrån litteraturgenomgång, att någon gång i årskurs 4-6 börjar eleverna i skolan att tappa lusten för skolarbetet. Var det allt skolarbete eller bara vissa ämnen som eleverna tyckte var tråkigt? Varför var det tråkigt? Kunde jag göra något åt saken?
Publisher Malmö högskola/Konst, kultur, kommunikation, K3
Language swe (iso)
Subject(s) matematik
interaktionsdesign
digitalt lärande
Handle http://hdl.handle.net/2043/6348 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics