Administrate Student Appraisal and Software Development of a Tool for this Purpose

DSpace Repository

Administrate Student Appraisal and Software Development of a Tool for this Purpose

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Administrate Student Appraisal and Software Development of a Tool for this Purpose
Author(s) Persson, Tobias
Date 2008
English abstract
The purpose of this essay has been to investigate if teachers spend much time to administrate assessment from students and if they consider this a time-consuming task. The conclusion is that teachers often handle these results more than one time. Sometimes teachers first manually write down the students result in paper and after that write it to the computer and then finally handle the result a third time when putting together a compilation of the results when for example it’s time for students to have performance appraisal with their mentor. Some teacher saves the result directly into a computer system where the student immediately can see the result and therefore the teacher saves time since the results only have been handled a single time. Further on this paper deals with how a system that administrates student results should look like according to theory and behave and finally software for this purpose has been developed.
Swedish abstract
Avsikten med detta examensarbete har varit att undersöka om lärare på gymnasienivå ägnar enligt dem själva mycket tid åt att administrera anteckningar om elevbedömningar och om de anser detta vara tidsödande. En enkätundersökning har gjorts på detta område. Slutsatsen är att lärare ofta behandlar samma elevbedömning mer än en gång. Detta kan visa sig genom att en anteckning om en elevbedömning först skrivs ned i en lärarkalender för att sedan föras in på datorn och för att slutligen tas fram för en sammanställning vid till exempel ett utvecklingssamtal. Ett fåtal pedagoger i undersökningen använder sig av ett datoriserat system för att föra in bedömningar direkt, ett system där elever kan logga in och se sina bedömningar vilket gör att antalet behandlingar av bedömningar för läraren minskar. Vidare tar uppsatsen upp hur ett datoriserat system för att spara och administrera elevbedömningar enligt teori bör se ut. Här gås begrepp igenom för att allmänt skapa ett bra grafiskt gränssnitt och olika tekniker för att visa mycket information på liten yta behandlas. En sådan programvara har också utvecklats och redovisas.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Datorprogram
elevbedömning
LMS
lärplattform
nätbaserat
tidsbesparing
Handle http://hdl.handle.net/2043/6689 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics