Professionellt förhållningssätt. En pedagogisk modell för bedömning av autentiska fall i lärar-, socionom- och tandläkarutbildning.

DSpace Repository

Professionellt förhållningssätt. En pedagogisk modell för bedömning av autentiska fall i lärar-, socionom- och tandläkarutbildning.

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Report
Title Professionellt förhållningssätt. En pedagogisk modell för bedömning av autentiska fall i lärar-, socionom- och tandläkarutbildning.
Author(s) Christersson, Cecilia ; Hallstedt, Per-Axel ; Hartsmar, Nanny ; Högström, Mats ; Malmberg, Claes ; Mattheos, Nikos
Date 2008
English abstract
The aim of the project is to use assessment in developing students’ professional competence during their courses of studies for qualification as social workers, teachers and den-tists in a culturally heterogeneous society. The difficulty of uniting theory and practice into a cohesive whole is worked upon by the use of simulated authentic situations. The students describe professional scenarios. They are used in self-assessment, seminars and interactive assessment. The situations are characterised partly by specific theoretical knowledge and partly by the obscure. In practice, the students describe, analyse and act, compare their own handling of the situation with others’ and articulate their need to further develop their competence. Everything is documented at the learning management system Xpand and easy to search through.
Swedish abstract
Projektets syfte är att använda bedömning för att utveckla studenternas professionella kompetens i socionom-, lärar- och tandläkarutbildning. Svårigheten att i utbildningarna förena teori och praktik till en helhet bearbetas genom användningen av simulerade autentiska situationer. Studenterna beskriver professionella händelser. De används vid självbedömning, seminarier och examination. Situationerna är dels starkt laddade med specifik teoretisk kunskap och dels mer otydliga. Studenterna beskriver praktiksituationer, analyserar och handlar, jämför sin egen hantering av en situation med andras och artikulerar sitt behov av kompetensutveckling. Allt dokumenteras på nätplattformen Xpand och är lätt att söka.
Publisher NSHU
Language swe (iso)
Subject(s) assessment
bedömning
authentic professional scenarios
citizenship education
professional education
simulation
social cultural heterogeneity
autentiska professionella scenarier
medborgerlig bildning
professionsutbildning
simulering
sociokulturell heterogenitet
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS
Handle http://hdl.handle.net/2043/6745 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics