Dyslexi - om några elever på gymnasiet har utvecklat andra strategier för inlärningsprocessen

DSpace Repository

Dyslexi - om några elever på gymnasiet har utvecklat andra strategier för inlärningsprocessen

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Dyslexi - om några elever på gymnasiet har utvecklat andra strategier för inlärningsprocessen
Author(s) Björkman, Mikael ; Magnusson, Jan
Date 2009-02-05
Swedish abstract
Björkman, Mikael & Magnusson, Jan (2009) Dyslexi. (Dyslexia). Skolutveckling och ledarskap, 90hp. Lärarutbildningen, Malmö Högskola. Dyslexi – är ett examensarbete och en C-uppsats på 15 högskolepoäng på lärarhögskolan i Malmö. Intresset för dyslexi startade hos författarna under deras utbildning till lärare då de kom i kontakt med just specialpedagogik. Syftet med arbetet har varit att undersöka om elever med dyslexi utvecklar andra metoder för inlärning. Som metod har författarna använt sig av kvalitativa forskningsintervjuer och en undersökande enkät. Resultatet kan ses som en paradox till frågeställningen då vi fått reda på att de utvecklar andra metoder, men att vi dock inte vet hur det går till. Nyckelord: dyslexi, gymnasiet, självförtroende, specialpedagogik, yrkesutbildning
Language swe (iso)
Subject(s) dyslexi
självförtroende
gymnasiet
specialpedagogik
yrkesutbildning
Handle http://hdl.handle.net/2043/7706 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics