Läs- och skrivinlärning i Waldorf-, Montessori- och Reggio Emiliapedagogiken

DSpace Repository

Läs- och skrivinlärning i Waldorf-, Montessori- och Reggio Emiliapedagogiken

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Läs- och skrivinlärning i Waldorf-, Montessori- och Reggio Emiliapedagogiken
Author(s) Lindros, Lena ; Olsson, Cecilia ; Mesic, Semira
Date 2009
Swedish abstract
Uppsatsens syfte är att göra en jämförande undersökning om vilka likheter och skillnader det finns när det gäller läs- och skrivinlärningen mellan Waldorfskolans-, Reggio Emiliaskolans- och Montessoriskolans pedagogik. I vår empiriska undersökning använder vi oss av de kvalitativa undersökningsmetoderna, observation och intervju för att ta reda på hur verksamma pedagoger i skolans lägre åldrar arbetar med läs- och skrivinlärningen på de olika skolorna. Vi har intervjuat en pedagog på vardera skolan och observerat läs- och skrivundervisningen i tre dagar på varje skola.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Läs- och skrivinlärning, Waldorf, Montessori, Reggio Emilia
Handle http://hdl.handle.net/2043/7724 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics