Hjälper anpassad motorisk träning barn med motoriska brister?

DSpace Repository

Hjälper anpassad motorisk träning barn med motoriska brister?

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Hjälper anpassad motorisk träning barn med motoriska brister?
Author(s) Henrikson, Annika ; Nord, Madeleine
Date 2008
English abstract
This study investigated if adapted motor exercise gives an obvious effect on students with motorial deficits, who’s got physical education twice a week. Students in school-year 2 (7 – 8 year old’s), from two similar schools, were observed twice with an interval of seven month. To measure and register the students’ motor skill MUGI observation schedule was used. The material of the study comprises 75 students. Those of the students, at the intervention school (I-school), that was given a MUGI score ≥ 6 at the first observation was offered adapted motor exercise. For implement a comparison between the schools, the students at the control school (J-school) with a MUGI score ≥ 6 was not offered adapted motor exercise. After seven month of adapted motor exercise, 13 of 14 students, in the intervention group, had significantly improved their motorial status, when merely 2 of 10 students, in the control group, had improved their motorial status. Conclusion: adapted motor exercise, for students with motorial deficitis, affects the motor skills in a positive way, although the student’s had got physical education only twice a week.
Swedish abstract
Studien har undersökt om motorisk anpassad träning ger någon observerbar effekt på elever med motoriska brister som har idrott och hälsa två gånger per vecka. Elever i skolår 2 (7 – 8 år) observerades vid två tillfällen med sju månaders mellanrum på två snarlika skolor. För att mäta och registrera motoriskt status användes MUGI observationsschema. Materialet i studien omfattade 75 elever. De elever, på interventionsskolan (I-skolan), som fick MUGI poäng ≥ 6 vid första observationen erbjöds anpassad motorisk träning. Eleverna på jämförelseskolan (J-skolan) erbjöds däremot inte någon anpassad motorisk träning, detta för att en jämförelse mellan skolorna skulle kunna göras. Efter sju månaders anpassad motorisk träning hade 13 av 14 elever, i interventionsgruppen, signifikant förbättrat sin motoriska status medan endast 2 av 10 elever, i jämförelsegruppen, förbättrat sin motoriska status. Slutsats: anpassad motorisk träning, för elever med motoriska brister, har en positiv påverkan på motoriken, även om eleverna bara har idrott och hälsa två gånger per vecka.
Publisher Malmö högskola/Hälsa och samhälle
Language swe (iso)
Subject(s) motorik
Handle http://hdl.handle.net/2043/7763 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics