The Construct of PE

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title The Construct of PE
Author(s) Richard, Tobias
Date 2009
English abstract
The objective of the study was to investigate the construction of Physical education(PE) in high school students. Participants were 3 female and 5 male high school students, 16-18 years of age. The participants came from 3 different schools in Malmö and differed in amount of conducted physical activity outside of school. Qualitative interviews were conducted and content analyzed. The result showed that the construct of PE was composed by 4 dimensions; Athletic-, Body and Gender-, Scholastic- and Social dimensions. The result can be helpful to understand, interpret and analyze students’ behavior during PE and, in addition, to develop the content and execution of PE in the future.
Swedish abstract
Syftet med studien var att undersöka gymnasieelevers kognitiva konstruktion av idrott och hälsa. Undersökningsdeltagarna var 3 kvinnliga och 5 mannliga gymnasieelever, 16-18 år gamla. Deltagarna kom från 3 olika skolor i Malmö och var olika mycket aktiva i fysisk aktivitet utanför skolan. Kvalitativa intervjuer genomfördes och innehållsanalyserades. Resultatet visade att den kognitiva konstruktionen av Idrott och hälsa innehöll 4 dimensioner; Idrottsliga-, Kropp och Könsrolls-, Skolmässiga, och Sociala dimensioner. Resultatet kan underlätta förståelse, tolkning och analys av elevers beteende under idrott och hälsa och utvecklingen av innehållet och genomförandet av idrott och hälsa i framtiden.
Publisher Malmö högskola/Hälsa och samhälle
Language eng (iso)
Subject(s) Behaviour
High school students
Identity
physical education
Construct
Handle http://hdl.handle.net/2043/7766 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics