Hur stimulerar pedagogerna flerspråkiga barn i förskolan? How does the pedagogue stimulate bilingualism in school?

DSpace Repository

Hur stimulerar pedagogerna flerspråkiga barn i förskolan? How does the pedagogue stimulate bilingualism in school?

Show full item record

Files for download

Examensarbete Hur ...
Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Hur stimulerar pedagogerna flerspråkiga barn i förskolan? How does the pedagogue stimulate bilingualism in school?
Author(s) El-idrissi Primorac, Khadija Vinka
Date 2009
Swedish abstract
Syftet med det här examensarbetet är att få kunskap om hur pedagogerna inom förskolan arbetar med språkutveckling. Vi har inriktat oss på barn med utlänsk bakgrund i förskolan. Informanterna svarade att de bland annat använder sagoläsning, teckenstöd, konkret material i sitt arbete med flerspråkiga barn. På våra frågor vad gäller deras arbetssätt. Det visade sig att pedagogerna stimulerar barnen i deras språkutveckling genom att använda olika arbetsmetoder som t.ex. språkpåsar, rim och ramsor, musik och matematik.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Förskola, språkutveckling, identitetsutveckling
Handle http://hdl.handle.net/2043/8890 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics