Huvudämnet - tes eller syntes?

DSpace Repository

Huvudämnet - tes eller syntes?

Details

Files for download
Facebook
Overview of item record
Title Huvudämnet - tes eller syntes?
Author(s) Alexandersson, Mikael
Date 2004
Swedish abstract
Baksidestext: Hur tydliga är de nya huvudämnena vid lärarutbildningen på Malmö högskola? Har man lyckats sammansmälta det som tidigare kallades "ämnesteori" med det som tidigare kallades "didaktik, pedagogik, metodik" på ett sätt som skapat självständiga yrkesämnen? Eller - är huvudämnena mer av förpackningar där de olika delarna existerar sida vid sida? Mikael Alexandersson är professor i allmän didaktik vid Göteborgs universitet och i pedagogik vid Luleå tekniska universitet. Han har undersökt hur huvudämnena skapats, förväntningar på dessa och hur olika uppfattningar om kunskap, ämne och lärande till lärare smält samman i huvudämnena.
Host/Issue Rapporter om utbildning ; nr 11
ISSN 1101-7643
Pages 23
Language swe (iso)
Subject(s) ny lärarutbildning
Ep-c.04 Lärarutbildning i Sverige
Handle http://hdl.handle.net/2043/945 Permalink to this page

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics