Flexibla studier på ungdomsgymnasiet - koncept eller kaos?

DSpace Repository

Flexibla studier på ungdomsgymnasiet - koncept eller kaos?

Show full item record

Files for download

Find Full text There are no files associated with this item..

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Flexibla studier på ungdomsgymnasiet - koncept eller kaos?
Author(s) Åhs, Ana ; Åhs, Olof
Date 2009
English abstract
Syftet med detta examensarbete är att visa vilka uppfattningar om flexibelt lärande och flexibla studier som råder i kommunal vuxenutbildning och ungdomsgymnasiet. Uppsatsen behandlar frågor som rör hur det flexibla studiesättet kan anpassas till ungdomsskolan, och vad utbildningsanordnaren har för roll i samband med införandet av flexibelt lärande. En kvalitativ intervjuundersökning har genomförts med komvuxelever som studerat och/eller studerar heltid enligt det flexibla konceptet, och en kvantitativ undersökning har genomförts genom att ungdomar besvarat en enkät med frågor som berör deras uppfattningar om flexibla studier och flexibelt lärande. Undersökningarna visar att överensstämmelsen mellan de vuxnas uppfattning och ungdomselevernas uppfattning om vikten av självdisciplin, väl anpassad pedagogik och lärarkontakt är god. Utbildningsanordnarens roll handlar om att tillgodose tillgången till datorer och att kunna erbjuda undervisning under dagtid.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) flexibelt lärande
flexibel utbildning
Note Uppsats borttagen från MUEP 2010-09-15. För kopia av uppsatsen kontakta Lärarutbildningen vid Malmö högskola.
Handle http://hdl.handle.net/2043/9928 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics