Följ pengarna! /Follow the money!

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Följ pengarna! /Follow the money!
Author(s) Andersson, Sophie, Marika Pålsson
Date 2010
English abstract
Through pedagogical theories, the debated thoughts of history-awareness and the Storyline-method, an essay about how a history-lesson or theme-planning could be made from the concept of money.
Swedish abstract
En lärare har ett tidspressat schema och ibland kan det underlätta att få inspiration från andra lärare till undervisningen. Vi har därför valt att göra en arbetsplanering om pengars historia. Som arbetsmetod har vi använt oss av Storylinemetoden. Storyline berättelsen tar oss med på en resa tillbaka till 1900 – talets början. Två barn från 2009 lär sig om hur livet såg ut för människor tidigare men även de problem som fortfarande finns i vårt samhälle.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) historiemedvetande
lektionsplanering
Handle http://hdl.handle.net/2043/9998 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics